nadal2015

Aperitiu de Nadal 2015

El dimarts 15 de desembre de 2015 hem celebrat a l'associació l'aperitiu de Nadal amb una molt notable concurrència.

IMG 20151215 211523

Si voleu veure mès fotos feu click aqui.

Renfada a la Soci

Ja podeu veure la galeria multimedia de la renfada que es va dur a terme en la Soci. Vam disfrutar amb les diferents composicions que van circular en les diferents escales.

IMG 3219

Fes click aquí per veure mès fotos

Dia Internacional del Modelisme Ferroviari

logo DiaModelisme

L'associació participa al DIA INTERNACIONAL DEL MODELISME FERROVIARI amb una jornada de Portes Obertes, amb circulacions a les maquetes i una locomotora de vapor en funcionament al taller. Valdrà la pena anar-hi.

cartell dim

mostra cartellA3 Dia Mod

Dia de la Ciència al Garraf

El proper divendres 20 de novembre de 2015 l'associació participarà al Dia de la Ciència al Garraf, portant una locomotora de vapor a Sitges en una activitat dedicada als instituts.

setmana ciencia triptic 2015 1

setmana ciencia triptic 2015 2

FuniFira de Gelida Novembre 2015

Participació a la Funi Fira de Gelida, hem superar el miler de passatgers!!

Per veure mès fotos fes click aqui

Setmana de la Mobilitat a L'Hospitalet

Per sort va fer un bon dia i vam poder gaudir del circuit de 5" on va pujar força gent.

Per veure mès fotos fer click aqui.

Dissabte 24/10/2015 a la Soci

Ya podeu veure unes imatges de les ciruclacions i la bona tarda que vàrem passar a la Soci.

Curiositats a L'Hospitalet: A la "Soci" de L'Hospitalet comprem les castanyes ben aprop torrades de manera exclusiva.

El Jordi Prats ens mostra una manera ferroviaria de fer castanyes a L'Hospitalet. Molt currada per cert!!

5a Trobada Internacional de Mòduls de la Vall del Ges - Sant Vicenç de Torelló

A4771

Ja podeu veure mès fotos a la galeria multimedia o fent clic aqui

scopic 2

Els AMICS DEL FERROCARRIL DE L’HOSPITALET participen a la SETMANA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE I SEGURA

Un any mes, els Amics del Ferrocarril de L’Hospitalet participaran als actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, muntant el seu circuit de trens tripulats a la festa per les famílies que se celebrarà el diumenge 25 d’octubre de 2015 a la Rambla de la Marina, entre els carrers de Provença i l’avinguda del carrilet

S’acompanya el trìptic amb la totalitat d’actes que se celebren des del 8 al 27 d’octubre de 2015 dins de la Setmana i ampliat l’anunci de la festa de les famílies:

cartell

Diumenge, 25 d’octubre de 2015, d’11 a 14 hores

Celebrem la mobilitat sostenible en familia

Tallers infantils gratuits de civisme, gimkana de La Saboga,

Circuit de bicicletes de Guàrdia Urbana, visita a l’hospital de

campanya de Protecció Civil, mostra de trens a escala dels

Amics del Ferrocarril de L’Hospitalet, taller per aprendre a

reparar la bici amb l’Institut Torras i Bages i molt mes.

Rambla de la Marina, entre carrer de Provença i l’avinguda

del Carrilet.

Pots veure el futllet informatiu aqui.

CONGRÈS MOROP 2015

UN GRUP DE 9 PERSONES DE L'HOSPITALET VAN PARTICIPAR AL CONGRÉS MOROP 2015 DEL 23 AL 28 D'AGOST DE 2015 A LANDSBERG AM LECH (ALEMANYA).

Vam ser la colla dels catalans (29 persones) el grup mes important de participants de les diferents associacions i el que no ens havien dit, l'Àlex te una companyia ferroviària !!!
Per veure mès fotos fer clic a la imatge

TROBADA DE VAPORISTES A VALL D'ARO

El diumenge 9 d'agost de 2015 nou persones de l'associació hem assistit a la 15ª Trobada de Vaporistes de la Vall d'Aro, organitzada per l'associació El Trenet de la Vall d'Aro.
Acompanyem unes imatges amb la colla, la locomotora 801 i la locomotora de vapor 89 ex Àngel Rovira, ex Xavier Goyta i ara titulat del Trenet de la Vall d'Aro, on està tenint una nova joventut.

Fes clic a la imatge per veure mès fotos

EL TREN ARRIBA AMB RETARD, UNA VISIÓ MES DE LA MAQUETA DE L'ILLA DIAGONAL DEL 29 DE JUNY AL 18 DE JULIOL DE 2015. UNA PEL·LÍCULA D'EN JORDI PRATS

EL TREN DE LES FEDERACIONS UN PROJECTE EUROPEU

De la FCAF ens arriba un projecte europeu per la confecció pel fabricant REE d’uns vagons cisternes amb una decoració similar però amb els colors i els logos de les diferents federacions europees que s’hi ha adherit.

El vagó cisterna de la FCAF es el de color blau amb el nostre logo, però qui així ho vulgui podrà demanar vagons de les altres federacions.

La comanda es per subscripció, es a dir, fins el 28 de setembre de 2015, caldrà dir el que un vol i pagar 25€ per cada unitat comandada. Els vagons els entregarà el fabricant el mes d’abril de 2016.

Es una oportunitat de tenir accés a uns vagons irrepetibles i que portaran integrat la nostra pertinença a la federació.

Podeu fer les vostre comandes a l’associació, respectant la data del 28 de setembre. Passada aquesta data i tancada la comanda no serà possible augmentar la mateixa.

Us animem a mirar el full-catàleg annex.

mostra vago cisterna FCAF retallat

Fes clic aqui per veure PDF Anex

Acompanyem article aparegut al diari EL PUNT - AVUI que parla del projecte SCÒPIC i la col·laboració de l'ASSOCIACIÓ.

Fes clic per veure l'article

ELS MÒDULS A L'ILLA DIAGONAL, EL FINAL

El dissabte 18 de juliol de 2015 es desmuntarà la maqueta modular que les associacions ASSOCIACIÓ D'AMICS DEL FERROCARRIL - L'HOSPITALET i l’ASSOCIACIÓ D'AMICS DEL FERROCARRIL DE LA VALL DEL GES de Torelló hem muntat a l'Illa Diagonal de Barcelona amb gran èxit de públic.
Acompanyem unes de les darreres fotos, amb la circulació d'un tren de vapor amb la Bonita i cotxes Pullman que han fet badar al públic assistent i que han portat els companys de Molins de Rei.
Des de l'Associació de L'Hospitalet, com a promotors, donem les gràcies a tots els que han fet possible el muntatge i l'explotació de la maqueta, als companys de Torelló per la seva col·laboració amb els bucles extrems i als associats de diferents associacions que han vingut a fer còrrer trens responent a la nostra invitació.
Les reaccions del nombrós públic que ha passat per la maqueta ha sigut enormement positives i ens dona una pista del camí que cal fer per la difusió de la nostra afició.

ULTIMES CIRCULACIONS DE LA MAQUETA H0 A L'ILLA DIAGONAL

S'acosta el final de les circulacions a la gran maqueta de l'Illa Diagonal i els maquinistes s'afanyen a fer circulacions que gairebé col·lapsen el circuit. La gent ens acompanya de manera molt important.
NOTÍCIA, com que la maqueta quedarà instal·lada a l'Illa Diagonal fins el DISSABTE 18 DE JULIOL a les tardes es faran circulacions esporàdiques, fora dels horaris estrictes que hem fet des del 29-06 a l'11-07. Si voleu provar per veure la maqueta amb circulacions abans no es desmunti definitivament el dia 18-07 encara teniu una darrera oportunitat.
Les fotos son de Núria CUGAT.

IMG 20150629 122911

Fes click a la imatge per veure la galeria

IMG 24491

L’ASSOCIACIÓ EXPOSARÀ ELS SEUS MÒDULS ESCALA H0 A L’ILLA DIAGONAL

DEL 29DE JUNY A L’11 DE JULIOL DE 2015.

Des del dilluns 29 de juny al dissabte 11 de juliol de 2015, de 11 a 13:30 del matí i de 17 a 20 hores per la tarda, tindrem els nostres mòduls amb circulacions de trens al recinte del

Centre Comercial L’Illa Diagonal, davant del Decathlon.

Els companys de l’associació de Torelló ens deixen els mòduls de retorn per fer les circulacions mes àgils.

Els dies 30 de juny i els 2, 7 i 9 de juliol, no obrirem el local, per estar la majoria de personal donant servei a la maqueta de l’Illa, per tant sou convidats a venir amb el vostre material en sistema digital, i preferentment adient a la maqueta representada, a circular per la gran maqueta que tindrem a la nostra disposició.

Si voleu participar activament en l’activitat, podeu apuntar-vos a secretaria al local o directament a la maqueta a l’Illa.

maqueta ILLA

Festa Major del Barri del Centre de L'Hospitalet

El diumenge 21 de juny de 2015 hem muntat el nostre circuit de trens tripulats a la Plaça Mossèn Homar de L'Hospitalet, dins dels actes de la Festa Major del Barri del Centre de L'Hospitalet, us acompanyem unes imatges.

REPORTATGE DE TV-L'HOSIPTALET A LA SOCI 04/06/2015

Entrevista

Fer click aqui per veure fotos.

FESTA MODERNISTA DE BARCELONA

El cap de setmana del 6 i 7 de juny de 2015, l'associació ha participat amb el tren tripulat a la 11ª FIRA MODERNISTA DE BARCELONA, a la Diagonal de Barcelona.
Durant els dos dies hem transportat mes de 1200 persones des del carrer del Bruc al carrer Girona, per anar a la Fira.
Vam rebre visites de personatges amb vestits d'època i un grup de gimnastes-equilibristes, podeu veure mes fotografies al facebook de l'associació:   https://www.facebook.com/aafhospitalet

En Jaume Busquets ens ha fet arribar unes fotos aèries que ens permeten veure el tren d'un punt de vista insòlit.
Trenet 0028

JORNADA DE PORTES OBERTES A LA SOCI

El dijous 4 de juny de 2015 vam fer la JORNADA DE PORTES OBERTES a l'associació. Una important concurrència de gent de L'Hospitalet no habitual i les autoritats ens van acompanyar.  Al taller es va poder veure una locomotora de vapor en construcció, propietat d'en Dabid Gutierrez al que l'ajuda l'Antonio Picazo, una mostra important de material a escala IIm-G (LGB) de construcció artesanal del cremallera de Núria, obra del nostre soci Joan Mitjans, els mòduls de Balenyà i una part de Ribes muntats al local i moltes circulacions a les maquetes H0 i N.
Va ser un dia rodó.

Per veure mès fotos fes click a la imatge

El proper dimarts 4 de juny de 2015, de 19 a 21 hores, a l’associació farem una JORNADA DE PORTES OBERTES, en la que posarem en funcionament les maquetes de l’associació a escala H0 i N, tindrem en exposició part dels mòduls H0 amb les construccions que habitualment només es posen a les trobades, podrem veure i retratar divers material de tripulat i gaudirem al taller amb la darrera locomotora de vapor que s’està acabant de construir.

Es una jornada oberta a les famílies i podeu portar familiars i amics a que en gaudeixin.

cartell jpo j2015

FESTA PLAÇA FRANCESC MACIA DE L'HOSPITALET

Hem muntat el tren a una festa a la Plaça Francesc Macià de L'Hospitalet, ha fet un temps esplèndid i va venir molta gent.

Fes clic a la imatge per veure galeria

CAP DE SETMANA 09/10 DE MAIG DE 2015

JORNADA PORTES OBERTES I FESTA ESPLAI AL PRAT

El passat cap de setmana 9 i 10 de maig vàrem tenir molta activitat. El dissabte obrirem el nostre local en horari apte per els petits que, com altres vegades portaven el seu material .

El diumenge vàrem ser, un any més, a la Festa Esplai al Prat de Llobregat, on uns 700 infants d'arreu de Catalunya van viatjar en els trens tripulats. Agraïm a tots la vostra assistència.

Fes clic a cada imatge per veure la galeria de cada event.

FOTO 090515

FOTO 100515

VITAGE A SÚRIA

viatge fgc 15

Per a més informació feu clic a la imatge

JORNADA DE PORTES OBERTES 11/04/2015

El dissabte dia 11 vàrem tenir jornada de portes obertes i alguna de les visites ens va permetre poder veure circular material que feia molts anys que no rodava, juntament amb altre quasi d'estrena. Això fa d'aquestes trobades una estona interessant.

La feina va ser tancar el local a l'hora prevista, ningú volia marxar.

VIATGE MARTORELL ENLLAÇ - SÚRIA

El proper 27 de juny de 2015, les associacions de Cornellà i CEMFES de Sabadell organitzen un viatge de Martorell a Súria, amb material històric de FGC i autobusos de l'ARCA.

20130627 Viatge FGC

IMATGES DE LES CIRCULACIONS INTERNACIONALS DEL 09-04-2015

Encara que amb migrada assistència vam celebrar la Jornada de Circulacions Internacionals. Es va aprofitar per posar en circulació unitats històriques de H0 de la col·lecció de l'associació, veritables relíquies de la producció industrial ferroviària en miniatura. Es va poder veure circular una rama INOX "BUDD" dels primers temps de Jouef, un auto-rail "Panoràmic" de Jouef, un TEE 448+442 de Rivarossi i en format estàtic un auto-rail "Picasso" amb remolc de Jouef.
Els socis Jordi Vila i Luis Hernandez ens van fer badar amb les seves darreres adquisicions de material modern: Dièsel francesa de REE i un TEE de la SBB (Suïssa).
Visiteu la Galeria fent click aqui per veure mes fotos

IMG 20150409 203702

IMATGES DE LA PARTICIPACIÓ DE L’ASSOCIACIÓ A LA FIRA LLEIDA EXPO TREN ELS DIES 14 i 15 DE MARÇ DE 2015

Foto del grup

Cal remarcar que la gran maqueta que es va muntar va ser un treball conjunt de les associacions de L'Hospitalet, Valls, Torelló i per primera vegada una associació de la

Catalunya nord, elModelisme Rail Catalan de Perpinyà.

Si voleu veure mès imatges a la galeria, feu clic aquí

Continua el progrès dels nostres mòduls de Balenyà. Construcció de "Can Vilella" i la "Fàbrica de cadires Vilella"

Construcció de Can Vilella, pas a pas. Fes clic a la imatge per veure el progrès a la nostra secció de Mòduls H0.

Trobada de trens a escala IIm-G 7-8 de Febrer

Els dies 7 i 8 de febrer de 2015 a la trobada de trens a escala IIm-G el soci de L'Hospitalet Joan Mitjans va fer circular, en un avançat estat d'acabats, la seva construcció integral de la unitat Stadler del cremallera de Núria.

Fes click per veure mès imatges

RENFADA EN DISSABTE

IMG 2399
El passat 10-01-2015 vem fer la Renfada d'hivern coincidint amb l'obertura en dissabte a la tarda. Es van poder veure interessants circulacions a totes les escales.
Les fotos son del Daniel Gonzàlez, l'Àlex Mitjans i el Jordi Mañes.

Si voleu veure més imatges feu click aquí

1a Renfada de la Soci al 2015 i en Dissabte

renfada 10 gener

AVÍS - DRETS D'AUTOR I IMATGES

En el cas de que alguna fotografía, per drets d'autor o d'imatge, no vulgueu que resti publicada, la retirarem atenent a la vostra demanda mitjançant un correu electrónic a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Aquesta web utilitza 'cookies' propies i de tercers per oferir-te una millor experiència de navegació. Al navegar en aquesta web estàs acceptant l'ús que fem de les 'cookies'. Per altra banda pots canviar la configuració de les 'cookies' en qualsevol moment. Mes informació